Recap

19/05/14
Jonas Orset

Førsteklasses café

Etter den hektiske starten på uka, med eksamen i Bergen på mandag og hjemreise mandag kveld, stakk jeg ut på rolig langtur med Max Emil Kørner. Hygge på tur, og mer hygge skulle det bli da vi stakk innom Rema’en i Spydeberg for å fylle opp lagrene. Passet bra med sitteplass på viftene bak butikken der varm luft ble pumpet ut i det kjølige vårværet!

Kørner koser seg med candyking og brus på vifta bak Rema 1000 Spydeberg

Energy-leveranse!

Supert med nye produkter fra Squeezy. Jeg har veldig god erfaring med produktene og anbefaler dem på det sterkeste! Næringsrike og velsmakende uten å være tilsatt ekstra smak eller farge. At Squeezy prioriterer å lage naturlige produkter gjør dem skånsomme og, etter min mening, sunnere enn tilsvarende produkter. Fikk også med ett par Century Riding Creme. Meget bra produkt som er ett must om du vil holde deg unna sittesår. Er du “Folloværing” er Sykkelboden beste sted å få tak i dem!

Stay energized, stay Squeezy
Stay energized, stay Squeezy!

Basketball

Eivind, broren min er hekta på basketball. Og når jeg er hjemme er det obligatorisk med 2K match på PS3. Av og til blir jeg med han ut også, og denne gangen ble økten filmet!

17.mai tur

Nasjonaldagen ble brukt til langtur med Carl Fredrik Hagen, regjerende Norgescupvinner i Terreng Maraton, og Sondre Sørtveit fra kontinentallaget Team Fixit.no. Ulempen med å sykle 17.mai er at man ikke får deltatt i toget selv, men man får derimot sett feiringer mange forskjellige steder. Turen over Solbergfoss, Vamma Kraftstasjon, Skiptvedt, Våler, Son, Brevik +++ bød i allefall på flott kulturlandskap og mange lekre flagg veivende i vinden.

Carlern og Sondre på vei inn til Askim.

Gylne Gutuer

I går, søndag, deltok jeg på rankingrittet Gylne Gutuer. Dette blir fort årets morsomste ritt. Rittet er inspirert av Strade Bianchi i Italia og innholder mange kilometer på grusveier. Totalt var rundt 50 av rittets 140 km på grus. Utrolig morsomt konsept og jeg koste meg. To punkteringer var ikke ideelt, men med super hjelp av Asker CK ødela det lite.

Jeg kjørte offensivt og støtet mange ganger. Selv om det tildels var hardt kjør holdt feltet seg stort sett sammen, antakelig ettersom det ikke var noen lag som stilte med mange ryttere, og derfor ville ingen ta ansvar for å holde farten opp etter bakken eller gruspartiene, og det samlet seg igjen. I det varme været var jeg uheldig som ikke så langeren min, Tormod Ulven, de første 3 rundene. Heldigvis så jeg han siste runden, ellers hadde jeg nok blitt helt dehydrert. Det litt dårlige næringsinntaket kan ha sitt å si til at jeg akkurat ikke klarte å sitte med de første 8 rytterne over siste bakken. Jeg kjørte det jeg hadde for å ta dem igjen, men selv om jeg nærmet meg kom jeg aldri helt opp. Ble nr.9 i mål. Resultatet er egentlig ikke viktig i det hele tatt, men målet var å få en god økt, og det gjorde jeg absolutt!

Sykkelen er full av støv og må vaskes grundig i dag, mandag, samt gå over utstyret som ble kjørt hardt. Jeg er ikke nervøs for utstyret, lite tåler så mye som Argon 18 med Unaas-hjul, så det går nok fint!

Grusføyka stod på gruspartiene!
Grusføyka stod på gruspartiene! (foto: Landevei)
Bruddforsøk i løypas bratteste bakke nest siste runde. Sammen med kompis Olav Ulven. (foto: Øyvind Nesdal)
Max er sterk om dagen! Her strekker han feltet ut i rittets lengste bakke. Jeg sitter bakers i bildet. (foto: Øyvind Nesdal)
Max er sterk om dagen! Her strekker han feltet ut i rittets lengste bakke. Jeg sitter bakerst i bildet. (foto: Øyvind Nesdal)
Skitten og sliten. Dette er rett før mål. (foto: Øyvind Nesdal)
Skitten og sliten. Dette er rett før mål. Thomas Rem, som var med meg til Holland i april, hadde 3mil i solobrudd, og er 50m bak. (foto: Øyvind Nesdal)
Next Post
Previous Post
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram